انجمن دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . اطلاعات و اخبار دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری + خاطرات + مقالات . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

انجمن دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . اطلاعات و اخبار دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری + خاطرات + مقالات . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

انجمن دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری

با سلام خدمت همه دوستان و سروران گرامی . سالهاست که عده ای از فارغ التحصیلان دبیرستان جمعی از دوستان و اکثر معلمین را یافته اند و سالانه حدود سه گردهمائی جهت تجدید دیدار و یادآوری خاطرات و گپ و گفتگو و قیل و قال و قرار و مدار باهم دارند . هسته اولیه این تجمع که اکنون به شناسائی بیش از 390 نفر انجامیده با ده نفر از دانش آموختگان سال 50 شروع شده ، امید است به همت شما به تمام فارغ التحصیلان دکتر نصیری دسترسی پیدا کنیم . با آرزوی موفقیت برای همه شما رئیس دانا

بایگانی

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

سلام

استاد علی آبادی منزل قدیمی اشان تخریب و مجدد نوسازی شده و به منزل قبلیشان بازگشته اند .

به همت جناب پشنگ پور عزیز مقرر شده برای تجدید دیدار و عیادت روز دوشنبه ۹۷/۳/۲۸ ساعت 19 برای عرض ارادت خدمتشان برسیم .

از دوستانی که تمایل به همراهی دارند تقاضا می شود برای هماهنگی با بنده 09123223778 و یا جناب پشنگ پور 09123397510 تماس داشته باشند .



باتقدیم سلام و پیرو اطلاع رسانى جمعه ۹۷/۳/۲۵ مبنى بر ملاقات استاد علی آبادی بعرض مى رسانم .


ساعت ١۹٠٠ روز جارى دوشنبه ۹۷/۳/۲۸  تعداد ۴ نفر از اساتید ، آقایان ، استاد معمارتدبیری ، استاد حسن زاده ، استاد مؤمنی ، استادسمیعی و ۹نفر فارالتحصیلان آقایان : مجتبى داودى ، محمدعلى رئیس دانا، فریدون دانشیان ، محمدرضابرزگر ، عباس صفدری ، رضاقوی فکر , امیر صحبتی , تورج علاالدینی و بنده پشنگ پور به دیدار استاد على آبادى در منزل اصلیشان مشرف شدیم ،

بحمدالله حال عمومیشان خوب بود ، از حضور همکاران و شاگردان خودشان بسیار خوشحال شدند ، ماهم از دیدن ایشان خرسندشده و روحیه گرفتیم .

بنده به سهم خودم از هماهنگى آقاى رئیس دانا و حضور ارزشمند همه عزیزان سپاسگزارى مى نمایم .
ذیلاً تعدادى از عکسهاى مأخوذه خدمتتان تقدیم مى گردد .



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۰۴
محمد علی رئیس دانا

میگویند روزی مردی بازرگان خری را به زور میکشید، تا به دانایی رسید
دانا پرسید چه بر دوش خَر داری که سنگین است و راه نمی رود؟
مرد بازرگان پاسخ داد یک طرف گندم و طرف دیگر ماسه

دانا پرسید به جایی که میروی ماسه کمیاب است؟
بازرگان پاسخ داد خیر، به منظور حفظ تعادل طرف دیگر ماسه ریختم

دانا ماسه را خالی کرد و گندم را به دوقسمت تقسیم نمود و به بازرگان گفت حال خود نیز سوار شو و برو به سلامت
بازرگان وقتی چند قدمی به راحتی با خَر خود رفت، برگشت و از دانا پرسید با این همه دانش چقدر ثروت داری؟

دانا گفت هیچ
بازرگان شرایط را به شکل اول باز گرداند و گفت من با نادانی خیلی بیشتر از تو دارم، پس علم تو مال خودت و شروع کرد به کشیدن خَر و رفت.

این واقعیت جامعه ماست نادان ها شدند  مسئول و حقوق میلیاردی میگیرند درحالی که بیسواد ترین فرد هستند در مقابل داناها و تحصیل کرده ها بیکار هستند و در فقر زندگی میکنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۲۰
محمد علی رئیس دانا

توران خانم! جایتان سبز
از سال 1391 این شانس را پیدا کردم که به بهانه ساخت فیلم مستند «توران خانم» به اتفاق مجتبا میرتهماسب، در سال‌های پایانی عمر پر بار «توران میرهادی» از نزدیک با ایشان آشنا شوم.
تفکُر آموزه‌های خانم میرهادی در تعلیم و تربیت نوین و ادبیات کودکان برای دغدغه‌مندان و متخصصان حوزه کودک آشنا و الهام‌بخش است، اما در طول پنج سال ساخت فیلم «توران خانم» هر زمان که حضور بی بدیل‌شان در قاب دوربین قرار می‌گرفت، حسرتی عمیق بر دلم می نشست که اگر از کودکی شانس شاگردی ایشان را داشتم بی‌شک انسان بهتری بودم و مادری شایسته‌تر.
شخصیت خانم میرهادی خود الگوی انسان آزاده و وارسته بود، نمادی که برای هر پدر و مادری آرزوی تربیت فرزندانی این چنین است.

هر چند دیر، ولی از ایشان بسیار آموختم و ترجیع‌بند همیشگی‌شان که شکر نعمت‌های هرچند کوچک بود را به کار می‌گیرم که خدا را شکر این فرصت را یافتیم تا ذره‌ای از دریای وجود و شخصیت ایشان را در فیلم «توران خانم» ثبت و ماندگار کنیم.
«رخشان بنی‌اعتماد»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۷ ، ۱۹:۰۵
محمد علی رئیس دانا

 

 


 

«وزارت آموزش و پرورش #تجاوز ناظم مدرسه به گروهی از دانش آموزان را تایید کرده و گفته ناظم دستگیر شده اما با وثیقه آزاد شده (چون خانواده پرنفوذی بودند ) مدیر مدرسه عزل شده و مدرسه هم لغو پروانه می‌شود.»
یکی از خانواده‌ها میگوید ناظم از خاندان حائری امام‌جمعه شیراز است.
‏خبرگزاری تسنیم هم نوشته: رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش :
‏وزارت آموزش و پرورش برای پیگیری ماجرای آزار و اذیت دانش‌آموزان یکی از مدارس شهر تهران در بالاترین سطح ممکن و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی، ⁧ #قضایی ⁩ و حقوقی اقداماتش را آغاز کرده است

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۱۵
محمد علی رئیس دانا