انجمن دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . اطلاعات و اخبار دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری + خاطرات + مقالات . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

انجمن دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . اطلاعات و اخبار دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری + خاطرات + مقالات . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

انجمن دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری

با سلام خدمت همه دوستان و سروران گرامی . سالهاست که عده ای از فارغ التحصیلان دبیرستان جمعی از دوستان و اکثر معلمین را یافته اند و سالانه حدود سه گردهمائی جهت تجدید دیدار و یادآوری خاطرات و گپ و گفتگو و قیل و قال و قرار و مدار باهم دارند . هسته اولیه این تجمع که اکنون به شناسائی بیش از 390 نفر انجامیده با ده نفر از دانش آموختگان سال 50 شروع شده ، امید است به همت شما به تمام فارغ التحصیلان دکتر نصیری دسترسی پیدا کنیم . با آرزوی موفقیت برای همه شما رئیس دانا

بایگانی

انا لله و انا الیه راجعون

با خبر شدیم  جناب آقای سمیع صمیمی دبیر محترم ادبیات پس از یک دوران بستری حدودا 4 ماهه در بخش icu متاسفانه عمرشان باقی نماند و به رحمت ایزدی پیوستند .

بدینوسیله هیات مدیره دانش آموختگان دبیرستان دکتر نصیری ، دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان این مصیبت وارده را به خانواده محترمشان  و دیگر اساتید محترم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم آمرزش الهی و برای بازماندگان شکیبائی و سلامتی مسئلت می داریم.

قرار است این عزیز از دست رفته در بهشت سکینه در کرج 27/8/93 تشیع و دفن گردند.

متعاعقبا مراسم ختم اعلان خواهد شد .


مراسم یادبود آن عزیز از دست رفته :
1- روز پنج شنبه 29 آبان 93 ساعت 9:30 تا 11 صبح در مسجد حضرت رسول ( ص ) کرج جهان شهر
2- روز جمعه 30 آبان ماه 93 ساعت 9 تا 10:30 صبح در مسجد نور تهران میدان دکتر فاطمی
حضور دوستان و سروران اساتید تسلای بازماندگان آن مرحوم می باشد .
 روحش شاد

 

هیات مدیره

                                                                                                              دانش آموختگان دبیرستان دکتر نصیری
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۶
محمد علی رئیس دانا

نظرات  (۸)

۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۹:۲۷ محمود مختاری فرد
سلام /من هم بعنوان یکی از دانش آموزان دبیرستان دکترنصیری سالهای51-52.اوفات خوش وپرباری باایشان داشتم.

ای کاروان آهسته ران که آرام جانم میبری    آن دل که با خود داشتمی با دلستانم میبری

خدایش رحمت کند.وبه خانواده صبر بسیار دهاد.

در یاد من هستی در یاد نامه من..
۱۹ آذر ۹۳ ، ۱۰:۵۱ احسان حاجیان

استاد سمیع صمیمی بزرگواری که در شعر و ترانه سرایی به گردنم حق داشته و خواهند داشت، کسی که بیش از نیم قرن تدریس در دانشگاه را در کارنامه زندگی خود ثبت کرد و بهترین شاگرد شادروان بدیع الزمان فروزان فر بود! تمام زندگی هنری و ادبی ام را مدیون روح بزرگ و سرشار از صمیمیت ایشان هستم و افتخار این را دارم که مجموعه اشعارم به ویرایش و اهتمام ایشان است.  زمانی که صحبت میکردیم، سراپا گوش بود و صمیمیت، به راستی که نام او فقط برازنده خودش بود، سمیع صمیمی!! درب خانه اش باز شد اما دیگر آن چهره خندان در نهایت صمیمیت به استقبالم نیامد و آن جمله معروفش را (شاد آمدی و شادی آوردی) را نشنیدم و فقط اشک مرا همراهی میکرد و همسر مهربانش که با نگاهی پر از افسوس و دریغ به داخل منزل دعوتم کرد! شعر زیر نتیجه آلام روحی من، تقدیم به پدر اخلاق و معرفت:

خسته از جور زمانم، هرچه میخواهی بگو

وز خم چشمان من، جز شراب غم مجو

آن (سمیع) آشنا، آن (صمیمی) با وفا

رفته و من مانده ام، نام نیکش، یاد او

یک جهان دردم ولی کو دگر یاری مرا

تا بگویم شرح دل، نکته نکته، مو به مو

یار من دیرینه بود، عاری از هر کینه بود

جای چشمانش غم و غصه گشته رو به رو

کوه صبرم را دگر طاقت افسانه کو؟

گو به فرهادم بزن تیشه بر صبرم فرو

از بد این روزگار، این جهان کج مدار

خم به میخانه شکست، می ندارد یک سبو

(روحش شاد و یادش گرامی: تسلیت به خانواده محترم و  همه آنهایی که برای فرهنگ و انسانیت قلبشان میتپد)!!

۰۹ دی ۹۳ ، ۲۰:۴۵ وحید صمیمی
..که آتشی که نمیرد همیشه در دل ماست..
با اندوهی گران و سپاس بی پایان از دانشجویان، دانش آموزان، هنرمندان، و دوستان که با یاری و همراهی و همدلی، کوشیدند تا بردبار این غم مشترک باشیم. 

از طرف خانواده صمیمی،
وحید صمیمی
۱۱ بهمن ۹۳ ، ۰۸:۰۲ مهتاب چاقمی

سلام و ابراز همدردی حضور خانواده فرهیخته اقای دکتر صمیمی و همه ادب دوستان .فقدان فرزانه ای بی بدیل چون دکتر صمیمی خدشه ای انکار ناپذیر بر گستره علم و ادب و عرفان است.این حقیر افتخار شاگردی ایشان را داشته و مسیر تحصیلی و رشته انتخابی خود را در زمینه حقوق مدیون ابدی ایشان هستم.مع الاسف پس از سپری شدن مدتی به فرموده همسر گرانقدر ایشان 75 روز بعد متوجه وفات ایشان گردیده و تنها مرهم دل رنجور خود را در دامان پرمهر همسرشان یافتم.روحشان شاد راهشان مستدام و نامشان تا همیشه زنده باد.

۲۱ بهمن ۹۵ ، ۰۰:۵۳ دکتر مسعود هدایتی فرد
انا لله و انا الیه راجعون

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿۲۳﴾
سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳

متاسفانه بعد از سالها جستجوی حقیر در پی یافتن نشانی از استاد گرانسگ ادبیات فارسی که اواخر دهه شصت افتخاری شاگردی یک دوره کامل مشارالیه را در آموزشگاه هستی (ساختمان آلومنیوم) داشتم نتیجه نداد و اینک خبری از درگذشت وجود نازنینشان در سال 1393 می شنوم. صدای رسا و طبع لطیف آن بزرگوار کی از گوش و جان ما برود. موجب نهایت خرسندی است اگر استادان ارجمند انجمن چنانچه مجلس یادی در آینده برگزار گردد، حقیر را مطلع سازند.
از خداوند متعال برای ایشان طلب رحمت و مغفرت دارم./ 20 بهمن 1395



۱۱ بهمن ۹۷ ، ۱۲:۱۶ سارا کریمی پور
سلام بدترین خبری بود که شنیدم استاد عزیزم روحتون شاد خیلی متاسف شدم که انسانی با این بار علمی رو از دست دادیم همیشه نسبت به من محبت داشتن.خیلی خیلی غمگینم یکبار دیگر پدرمو از دست دادم
ای وااااااااااااای ای واااااااااااااااااای که من الان تازه فهمیدم... من توی دانشگاه دانشجوی ایشون بودم.. هنوز دفتر اون کلاس رو دارم.. همیشه حرفایی که میزد و اشعاری که میخوند توی جاهای مختلف زندگی یادم میاد.. خیلی مرد بزرگی بود.. آخرین باری که دیدمش سال 90 بود یه شعری خوند که دو بیت آخرش این بود ، الان تقدیم میکنم به خودش : یاران همه بعد از تو به راه تو میروند*** بی دولت آنکه راه بر این کاروان گرفت... روحت شاد استاد
پاسخ:
سلام - و ما شاگردان ایشان در دوران دبیرستان -- و خوشبختانه رابطه و دوستی و معاشرت در تمامی سالها مداومت داشت - روحش شاد .
۱۴ آذر ۰۰ ، ۲۱:۵۰ دکتر مجید فلاح

سلام

پروانه ز من، شمع ز من ، گل ز من آموخت               هم سوختن و ساختن و جامه دریدن

حتی تصور فقدان استاد گرانسنگ و فرزانه ادب و علم و عرفان

- جناب دکتر سمیع صمیمی-

غیر قابل باور است. 

پس از چهل سال هنوز ادب و منش ،  تواضع و خشوع و شیوه  تدریس ایشان

چراغ راه  این حقیر و  اشعار زیبایشان طنین انداز گوشم است.

بخش اعظم دانش ادبی خود را مدیون این استاد بی بدیل شعر و ادب پارسی هستم.

روحش شاد و یادش گرامی باد

14 آذر 1400

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی