انجمن دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . اطلاعات و اخبار دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری + خاطرات + مقالات . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

انجمن دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . اطلاعات و اخبار دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری + خاطرات + مقالات . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

انجمن دبیران و فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری

با سلام خدمت همه دوستان و سروران گرامی . سالهاست که عده ای از فارغ التحصیلان دبیرستان جمعی از دوستان و اکثر معلمین را یافته اند و سالانه حدود سه گردهمائی جهت تجدید دیدار و یادآوری خاطرات و گپ و گفتگو و قیل و قال و قرار و مدار باهم دارند . هسته اولیه این تجمع که اکنون به شناسائی بیش از 390 نفر انجامیده با ده نفر از دانش آموختگان سال 50 شروع شده ، امید است به همت شما به تمام فارغ التحصیلان دکتر نصیری دسترسی پیدا کنیم . با آرزوی موفقیت برای همه شما رئیس دانا

بایگانی

 آقای رئیس دانا سلام                                 
بالاخره سه ماه پس از جلسه  هیئت موسس جمع فارغ التحصیلان و دبیران دکتر نصیری در سوم خردادماه 92،  آقای علی مددی که امکان تایپ نداشت قبول زحمت فرموده صورتجلسه تصویب آئین نامه و ضوابط صندوق  را به وسیله پیک برای من فرستاد . حسب الامر جناب عالی  آن ها را دادم سر کوچه تایپ کردند و اکنون به پیوست  برای شما می فرستم تا قبول زحمت فرموده در سایت بگذارید . امیدوارم این شروعی باشد برای ارسال و انتشار هزینه های گردهمآیی ها و نیز طرح چارت جمع ،همان طور که درجلسه فوق الذکرتصویب  شد تا چناتچه هر یک از اعضائ جمع دکتر نصیری درمورد آئین نامه ، ضوابط وام و یا در مورد کاهش هزینه های گردهمآیی ها نظری دارد آن را مطرح نماید و اگر مایل به قبول هر مسوولیتی است قدم پیش بگذارد.
 خوش حال می شوم اگر این متن را نیز به عنوان دعوت اعضا در سایت بگذارید . خبازان
سلام جناب دکتر خبازان عزیز - بنده که باشم که به شما و دیگران امریه داشته باشم - جنابعالی در جلسه یاد شده مدیریت جلسه را داشته و موظف بودید نتایج را پیگیری و برای قرار دادن در وب به بنده فورا برسانید. که به قول خودتان با تاخیر سه ماهه بدست اینجانب رسید و ظرف 5 دقیقه در وب قرار گرفت - رئیس دانا


بنام خدا
پیرو مراسم گردهمآیی مورخ 9/11/91 متشکل از برخی دبیران محترم و دانش آموزان دبیرستان دکتر نصیری مبنی بر انتخاب و معرفی افراد هیئت امنای صندوق قرض الحسنه دانش آموزان و دبیران دکتر نصیری در تاریخ 15/11/91 در دبیرستان دکتر مطهری (محل جلسه توسط آقای پشنگ پور تدارک دیده شده بود) تشکیل جلسه دادند و در خصوص هدف ، ارکان ، آئین نامه داخلی و ضوابط پرداخت وام به اعضاء صندوق براساس پیش نویس پیشنهادی مذاکره پس از تبادل نظر اعضاء حاضر در جلسه موارد فوق مورد تائید و تصویب حاضرین قرار گرفت ضمناً آقای علی مددی از طرف آقای دکتر سیاسی نمایندگی داشتند و قبولی را اعلام نمودند. ضمناً اعضاء هیئت مدیره  به شرح زیر و افرادذیل انتخاب شدند:
اعضاء هیئت مدیره                                                                                                      
سایرحاضرین در جلسه
1- استاد علی آبادی
1- استاد دکتر سیاسی
2- استاد حسن زاده
2 آقای دکتر خبازان
3- آقای مهندس برزگر
3- آقای مهندس رئیس دانا
4- آقای پشنگ پور
 آقای حسین رضایی غایب
5- آقای علی مددی
 
 
 
 
 
ضمنا آقای رئیس دانا به عنوان بازرس انتخاب و قبولی خود را اعلام نمودند.
 
                                         (به نام خدا))
هدف ، ارکان و آئین نامه داخلی صندوق قرض الحسنه
فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری
1- مقدمه :این صندوق به منظور ارائه خدمات عام المنفعه مالی و در جهت مساعدت و ایجاد تسهیلات مالی و اعطای وام های قرض الحسنه به دبیران ارجمند و فارغ التحصیلان از محل وصول وجوه دریافتی از اعضا ، شامل حق عضویت ، پس انداز اعضا و همچنین مبالغ اهدا شده که توسط اعضا و افراد خیر و نیکوکار به صورت قرض موقت و یا بلاعوض در اختیار صندوق قرار داده می شود ، تاسیس و تشکیل می گردد تا بتواند هدف و منظور مذکور را متحقق نماید.
2- نام صندوق : نظر به سوابق و چگونگی تشکیل و ترکیب اعضاء , نام آن "صندوق قرض الحسنه فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری" تعیین و انتخاب می گردد که به صورت خود گردان و براساس ضوابط معین فعالیت می نماید و منبعد اختصاراً صندوق نامیده می شود.
3- اهداف : ایجاد روحیه تعاون و همدلی از طریق پرداخت وام به صورت قرض الحسنه (از محل منابع دریافتی از اعضاء و ... )  با شرایط به اعضای صندوق (و سایر افراد نیازمند غیر عضو پس از تامین درخواست وام اعضاء و در صورت داشتن منابع مازاد بر احتیاج اعضا براساس ضوابط مربوطه و پس از تصویب هیئت مدیره).
4- حوزه جغرافیائی فعالیت صندوق : شهر تهران
5- ارکان صندوق عبارتست از: هیئت مدیره متشکل از 5 نفر عضو اصلی ، یک نفر علی البدل ، یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل که با نظر اعضای صندوق (مجمع) انتخاب و تشکیل می گردد .
6- هیئت مدیره می تواند جهت پیشبرد اهداف صندوق و به منظور ایجاد تسهیلات بیشتر به ویژه برای دبیران محترم ، ضوابط و شرایط را عند اللزوم تسهیل و به طور موردی تصویب نماید.
7- میزان تسهیلات اعطائی به اعضا در هیچ زمانی نبایستی بیشتر از 90 درصد موجودی صندوق (سپرده اعضا) باشد.
تبصره یک : هیئت مدیره میتواند جهت تامین هزینه های جاری و کسب درآمد بیشتر برای صندوق ، وجوه دریافتی از اعضا و موجودی را در یکی از حساب های بانکی و موسسات و صندوقهای اعتباری به گونه ای سپرده گذاری نماید که بیشترین بهره را به نفع صندوق دریافت نماید.
8- هزینه های متفرقه جلسات ، تهیه هدایا و مخارج سایر مراسم و تشریفات از محل دریافت سود سپرده در بانکها و کارمزد وام ها ... تامین می شود.
9- دریافت وام مجدد توسط عضوی که در انجام تعهدات قبلی خود مشکل داشته منوط به تصویب هیئت مدیره  می باشد.
10- هیئت مدیره می تواند از طریق کمک های خیرین و سپرده ، سپرده گذاران عضو و غیر عضو ، برای مدت محدود طبق نظر سپرده گذار برای مدت محدود برای اعضاء طبق ضوابط بهره برداری نماید.
11- سپرده گذار عضو می تواند 100 درصد سپرده و سرمایه تسلیمی خود را طبق نظر و براساس تعهد و ضمانت خود با هماهنگی هیئت مدیره و طبق ضوابط صندوق به کسی که معرفی می کند به عنوان وام پرداخت نماید. ضمناً خیرین و سپرده گذاران غیر عضو می توانند 90 درصد سرمایه تسلیمی خود به صندوق را براساس تعهد و ضمانت خود با هماهنگی هیئت مدیره و طبق ضوابط صندوق به اعضای صندوق و یا فردی که معرفی کنند به عنوان وام پرداخت نمایند.
12- لغو عضویت در صندوق اختیاری است. در صورت انصراف عضو ، عین مبلغ پس انداز پس از کسر بدهی ( در صورت داشتن وام ) مسترد می گردد.
 
  
ضوابط پرداخت وام صندوق قرض الحسنه فارغ التحصیلان دبیرستان دکتر نصیری
الف- شرایط عضویت در صندوق
1- تکمیل فرم مربوطه توسط متقاضی. 
2- پرداخت حق عضویت و وجه افتتاح حساب. 
ب-شرایط پرداخت وام:
1- تکمیل فرم درخواست وام.
2- دارا بودن حداقل .500.000 ریال (50 هزارتومان) موجودی در صندوق.
3- تسلیم چک ضمانت برابر مبلغ وام درخواستی توسط متقاضی و معرفی ضامن معتبر.
4- تعهد باز پرداخت وام دریافتی حداکثر در 10 قسط در ده ماه.
5- متقاضی می تواند حداکثر 8 برابر سپرده خود تقاضای وام نماید ، در صورتیکه از 3میلیون تومان تجاوز ننماید.
6- کارمزد وام قرض الحسنه پرداختی 8 درصد می باشد.
7- الزامات:
الف-داشتن 6 ماه سابقه عضویت در صندوق.
ب-وجود نقدینگی در صندوق. 
ج-موافقت هیئت مدیره با درخواست.
د-رعایت نوبت در پرداخت.
تبصره
 : موارد اضطراری و فوری مانند حوادث ، سوانح و امورخیر با تصویب و تایید هیئت مدیره از رعایت نوبت و انتظار دریافت وام مستثنی می باشند.

---------------------------------------------------------------------------
با سلام - برای جمع بندی نحوه تشکل انجمن و نحوه اداره صندوق از بعد از فوت مرحوم آراسته فرد  بیش از حدود 20 جلسه محدود از افراد فعال انجمن تشکیل و با بحث های بسیار به حاصل ارائه شده فوق در اوایل بهمن 91 و قبل از سفر سه ماهه اینجانب رسیدیم -- قرار بر برگزاری جلسه روز معلم طبق سنوات همه ساله و در تاریخ حوالی 12 اردیبهشت و در غیاب بنده { در آن تاریخ هنوز من در سفر بودم } و ارائه  تایپ شده این گزارش قبل از سفر اینجانب تا بلافاصله در وب و به ملاحظه همه اعضائ برسانم با دوستان توافق شد .
این گزارش امروز بدست اینجانب رسیده که بلافاصله آنرا در وب قرار دادم

امیدوارم دوستان مسئولانه تر در همکاری و پیشبرد کار ها قدم بردارند و در ضمن اگر مسئولیتی نیز می پذیرند بدون وقفه و به بهترین وضع و کمترین هزینه به سر انجامش برسانند .


در ضمن  در کلیه جلسات سعی مسئولین بر گزاری جلسات در بهترین مکان ممکنه و با کمترین هزینه بوده و معمولا از افراد حاضر نیز در هر جلسه تقریبا فقط به میزان هزینه فردی خود شخص از حاضرین وجه طلب شده و هزینه های جنبی از در آمد کارمزد صندوق تامین شده .
متاسفانه با رعایت همه موارد ذکر شده برای برقراری جلسات با کمترین هزینه ممکنه -- باز هم  از طرف عده قلیلی از اعضا از جمله یک دندانپزشک مکررا مسئولین برگزاری جلسات مورد تهمت فاحش ارتشا و بخور و ببر شده ایم -- لذا بدینوسیله از تمامی دوستان که توانائی برقراری این جلسات را در مکان بهتر و هزینه کمتر دارند -- استدعا می کنیم یکبار هم که شده قبول زحمت کنند و حداقل برگزاری یک جلسه را بعهده بگیرند - تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد.
بنده حقیر بارها به تمامی دوستان مطرح کرده ام که اینجانب و جناب پشنگپور با خلوص نیت و برای دل خود و دوستداری تجدید دیدار با معلمین و دوستان بدون هیچگونه منتی در 12 ساله اخیر جلسات را برگزار کرده ایم و در موارد ریالی هم هیچگاه خود را دخیل نکرده تا خدای ناکرده مورد چنین اتهام هائی قرار نگیرم { و اداره حساب ها همیشه بعهده گروه مستقل دیگر از دوستان بوده }
امیدوارم درد دل اینجانب بعد از گذشت تمامی این سالها مانند گزارشی که در مورد اتفاق نا میمون قبلی روی داده بود - موجب تکدر خاطر دوستان قرار نگیرد و بدین وسیله مجددا اعلان می داریم که دست کسی که برای یکبار هم شده برگزاری این جلسات را بپذیرد صمیمانه می فشاریم و می بوسیم و همه اطلاعات قبلی را برای برگزاری جلسه در اختیارش می گزاریم . رئیس دانا
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۱۸
محمد علی رئیس دانا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی